Assalamualaikum ila ikhwah wa akhowat sekalian..Ahlan wasahlan ke blog Langkahku di bumi Illahi.Semoga bermanfaat.Mulakan sesuatu dengan Bismillah dan akhirinya dengan Alhamdulillah. (^_^)

*Kalau rasa terganggu, boleh pausekan disini *

Pages

Sunday 3 June 2012

Bismillah...



Untuk entri yang pertama,jari-jemari terasa ringan untuk menaip mengenai lafaz mulia “BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIM”-------à
Apa maksudnya?

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang..

Sebagai seorang muslim,semua perkara yang kita lakukan,baiklah sekiranya dimulakan dengan lafaz ini..tak kira kerja apapun(kerja-kerja yang baik  maksud saya  ^_^) kerana di sebalik lafaz ini,terselit baaanyak hikmahnya...Haa...nak mulakan blog atau post ni pun,lafaz bismillah ni eloklah dilafazkan...

Pasti sahabat-sahabat pernah membaca,mendengar atau melihat hadis ni..

“Siapa yang membaca satu huruf dari Kitabullah maka baginya satu kebaikan dan setiap kebaikan akan dilipatkan gandakan sepuluh, saya tidak mengatakan (آلـم) satu huruf, akan tetapi alif satu huruf, lam satu huruf dan mim satu huruf“ (HR Bukhari)

Haa...            tak nak pahala????

Dengan menyebut lafaz bismillahirrahmaanirrahim ni je,yang mengambil masa kurang dari 1 minit,insyaAllah banyak kebaikan yang kita bakal peroleh disamping kerja buat kita di berkatiNya..mudah-mudahan..

So,jangan lepaskan peluang ni..mulakan lah setiap perkara mahupun perkara yang remeh (ambil barang,buka pintu,masuk/keluar toilet & banyak lagi)semoga segala kerja kita mendapat redhaNya..

Thus, this beautiful word bismillah is a magnificent reminder of our relationship to our Creator and our relationship to all of creation.

Semoga Allah sayang kita!


sEbArKaN kEbAiKaN(^_^) ~Semoga Allah Sayang Dan Redha Dengan Kita!~

No comments:

Post a Comment