Assalamualaikum ila ikhwah wa akhowat sekalian..Ahlan wasahlan ke blog Langkahku di bumi Illahi.Semoga bermanfaat.Mulakan sesuatu dengan Bismillah dan akhirinya dengan Alhamdulillah. (^_^)

*Kalau rasa terganggu, boleh pausekan disini *

Pages

Tuesday 1 January 2013

Ahlan Wasahlan 2013..Datanglah membawa pelangi.

بسم الله الرحمن الرحيم

 Assalamualaikum..

Mencuri sedikit waktu study week untuk sedikit nukilan.

Oh ya..Selamat Tahun Baru kepada bloggers dan semua sahabat yang membaca.Jom melangkah dengan lebih matang..(pinjam ayat kawan..hehe)

Ada 2 program yang membuatkan saya rasa sedikit rugi sebab xdapat nak join..Program ceramah ustaz azhar dan program Himpun selamatkan Aqidah Ummah yang diadakan malam ni serentak dengan Pesta Sambutan Tahun Baru..Walaubagaimanapun,dengan terlaksananya 2 program besar tu telah berjaya membuatkan saya tersenyum lebar dengan usaha umat Islam yang bagi saya sangat osem ini.

Memandangkan tahun 2013 dah menjelma dan meninggalkan 2012 di belakang,saya sangat berharap tahun baru ini bakal membawa cahaya baru untuk saya menjadi lebih baik..Itulah antara azam saya setiap tahun.
Kejap..kalau 2012 i am sweet 19..so,2013,i am 20? err...what?twenny?err...macam susah je nak terima..huhu..tapi Itulah hakikat hidup..

pergilah 2012.tp izinkan segala kenangan lalu mekar bersamaku..2013,please be nice to me (^_^)
 Kalau 2012 ibarat gerimis di waktu petang,maka aku harap.2013 menjadi Pelangi yang indah mewarnai duniaku.. Tapi 2012 memang terbaik!!Bagaikan rela tidak rela melepaskannya pergi..
 
Tahun Baru.Nafas baru.Azam baru.Wajah Baru.Semangat baru.

ALHAMDULILLAH! thats the word that can describe everything

Peperiksaan akhir akan berlangsung 2 januari 2013 (err…esok lusa dah kott and I’m still having time for  blogging?err….) iaitu subjek Bahasa Arab 2 diikuti subjek Hubungan etnik dan Bahasa Inggeris 2 pada 3 Januari..subjet ict pada 4 januari,Tamadun Islam dan Asia Tenggara pada 5 Januari dan paper terakhir Applied Nahu pada 10 januari.Secara tak langsungnya,apabila tamat exam final untuk sem ni,maka berakhirlah kontrak saya sebagai BACHELOR STUDENT OF FACULTY SCIENCE AND TECHNOLOGY.Dan in sya Allah saya bersedia untuk secara rasminya mengaku I am BACHELOR STUDENT OF FACULTY MAJOR LANGUAGE,under program ARABIC LANGUAGE AND COMMUNICATION.titik.

My feeling?

Tak lain tak bukan saya memang sangat3 sedih.Just imagine I have being  a science student since secondary school and having a matric(tamhidi) program of science.Bergelar pelajar TAMHIDI SCIENCE AND TECHNOLOGY in Usim really gived me a lot of experience dan kenangan yang tak akan pernah saya lupa.Dan antara perkara yang saya sedih,saya terpaksa meninggalkan subjek Biologi.No more scientific vocab..no more biology books,no more lab experiment.. (T_T) even I am not good enough in that subject but I still love it so much.

Tapi..               
                                                                     
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.Dan perancangan Allah adalah perancangan yang terbaik untu HambaNya.Daripada Sarjana Muda Sains Komputer Jaminan Keselamatan Maklumat,having changing program dengan kerelaan hati,saya kini bergelar pelajar BACHELOR OF ARABIC LANGUAGE AND COMMUNICATION..No more math!Thats it!

Saya yakin Allah memang mentakdirkan hal ini kepada saya.Walau perit hati saya menerimanya,dalam perit itu,muncul ketenangan.Ya! Allah memudahkan urusan saya semudah-mudahnya di luar jangkaan saya.Dengan restu umi dan abah,saya yakin saya dapat lalui semua ni dengan jayanya.I wish for that.            

Lari daripada tajuk entri?eh?

Maaf kalau lari dari tajuk.Mungkin hati agak tersentuh al maklumlah bakal meninggalkan fakulti kesayangan even baru satu sem dengan Fakulti Sains dan Teknologi di Usim tapi cukup untuk membuatkan hati saya terasa berat untuk melangkah keluar.

Anyway,saya akan buat yang terbaik untuk fakulti terbaru saya.Faculty of Major Language(FPBU).Saya akan beri yang terbaik untuk kos BAHASA ARAB DAN KOMUNIKASI walau saya menyedari,Bahasa Arab diiktiraf sebagai bahasa tersusah dan terunik di dunia. <FAKTA>

Azam tahun baru?

Still dengan azam saya yang tak pernah berubah walau tahun 2020 datang sekalipun.I WANT BE THE BEST AMONG THE BEST.Dan azam sampingan yang sangat banyak,saya harap semuanya akan tercapai.
Lepas ni sahabat-sahabat yang lahir 1993,sila sedar kita sekarang sudah bergelar..........2...err....20 tahun.ok.Kalau boleh tak nak ngaku tapi tu hakikat T_T

And everyone have a chance to change.So,grab it! Jom sama-sama jadi baik!biar Allah sayang.. (^_*)

Exam final Sem 1..

Saya sangat mengharapkan doa tulus ikhlas dari ikhwah wa akhowat yang saya kasihi sekalian.Doakan agar urusan saya untuk menghadapi peperiksaan akhir sem 1 2012/2013 ni dipermudahkan oleh Allah..Doakan ya?terima kasih..hehe

 Good Luck for myself dan kepada semua sahabat-sahabat seperjuangan saya.Semoga Allah redha dengan usaha kita.

Bittaufiq wannajah.Senyum (^_^)

Keys of Success: USAHA DOA TAWAKAL.

In sya Allah kejayaan milik umat Islam!!

 


sEbArKaN kEbAiKaN(^_^) ~Semoga Allah Sayang Dan Redha Dengan Kita!~

No comments:

Post a Comment