Assalamualaikum ila ikhwah wa akhowat sekalian..Ahlan wasahlan ke blog Langkahku di bumi Illahi.Semoga bermanfaat.Mulakan sesuatu dengan Bismillah dan akhirinya dengan Alhamdulillah. (^_^)

*Kalau rasa terganggu, boleh pausekan disini *

Pages

Sunday 18 November 2012

Free Palestin!! Mereka Saudaraku!!

Normal 0 false 21 false false false MS X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 <![endif][if gte mso 9]> <![endif][if gte mso 10]> <![endif]-->
Ya Allah,selamatkanlah dan berilah perlindungan kepada saudara-saudaraku di Palestin sana juga tempat yang menimpa nasib yang sama.Hancurkanlah Israel!Gagalkanlah mereka dalam usaha menindas umat Islam di sana Ya Allah.

Hilang mood nak study.
Hilang mood nak siapkan makolah arab.
Hilang mood nak chatting.
Hilang mood nak tidur.
Tersiat hati tengok keadaan saudara seislamku di Palestin.
Kejamnya kafir laknatullah..Kejamnya mereka..kejam!! Kejam!! Kejam!!
Terketar tangan apabila mata menangkap beberapa keping gambar yang tersiar di Facebook.

Tengoklah keadaan mereka.Mereka umat Islam!Mereka saudara satu akidah dengan kita!Dan sekarang mereka diperang tanpa belas kasihan.

Sebenarnya aku tidak faham apa maksud mereka menindas umat Islam.Mereka tidak mengganggu anda maka kenapa anda melakukan ini semua???

Ya Allah..Aku tak tahu bagaimana caranya aku dapat menolong umat Islam di sana Ya Allah.Aku  di sini hanya dapat berdoa dan terus berdoa.Apa usahaku ini berbaloi ya Allah..Aku mohon padaMu Ya Allah.

.Lindungilah mereka,umat Islam di sana.Bantulah mereka YA Allah..
Bebaskanlah Palestin,Syria dan Negara-negara Islam yang lain daripada penindasan dan peperangan seperti ini ya Allah.Juga lindungilah Malaysia daripada penindasan dan peperangan.Hancurkanlah dan gagalkanlah usaha perancangan jahat dan kejam mereka.KAu berilah kemenangan kepada umat Islam di sana.Berikanlah mereka kekuatan fizikal,mental dan emosi serta teguhkanlah hati-hati mereka di jalanMu ya Allah..

Sahabat,jom tadah tangan..kita minta dan doa pada Allah untuk saudara Islam kita di Palestin sana yang sedang bertungkus-lumus berjuang mempertahankan diri,keluarga,agama dan negara mereka.Jangan kedekut untuk berdoa.Jangan kedekut berkongsi sedikit ruang masamu untuk mendoakan saudara kita di Palestin.
 Anggaplah mereka sebagai datuk dan nenek kita.Anggaplah mereka yang berjuang walau dengan membaling batu itu adalah ayah dan abang kita.Anggaplah tangisan anak kecil yang berlumuran darah itu adalah tangisan adik kita.
Sanggupah kita??
Sanggupkah kita membiarkan mereka sendiri.
Jom sahabat..Kita doa pada Allah supaya selamatkan dan bebaskan Palestin dari penindasan rejim zionis laknatullah.

Amen ya Rabbal a’lamin.Semoga Allah makbulkan doa kita.Semoga usaha kita yang sedikit ni mampu membantu mereka..
Bebaskanlah Palestin!! Hancur Israel! Gagal rejim zionis!

HIDUP ISLAM! TAKBIR!! ALLAHUAKBAR!!!!!!

*Boikot barangan Israel.-McD terutamanya!! Tolonglah….Tolonglah usahakan..

sEbArKaN kEbAiKaN(^_^) ~Semoga Allah Sayang Dan Redha Dengan Kita!~

No comments:

Post a Comment